Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Toż wspaniała relację zarówno dla mieszkańców jak i turystów wypoczywających w własnym mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma zostać gruntownie przebudowany.
Obiekt jest pozostać w sumie dobrany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znacznie powiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie całego mieszkania na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Być może również powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na działanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak istotnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z wykorzystaniem najbliższego otoczenia. Na dole ma zostać utworzona poczekalnia oraz hol, do których przylegać będą toalety. Rozważona ma zostać także poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano całe pomieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne też z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają zostać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po ustaleniu z konserwatorem zabytków ma zostać przywrócona tradycyjna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeżeli należy o zagospodarowanie działki, mają zostać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla kobiet niepełnosprawnych i min. dwa pola do ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z środowiskiem mają pozostać w sumie dobrane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze każdymi pozwoleniami traktuje być gotowa w czasu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia podawana jest na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został przesłany do gruntu w 1910 r. Obiekt dostaje się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został wykonany remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego domu PKP SA określa jako mały i potrzebujący modernizacji. Hol główny pełni funkcję poczekalni. Wydobywają się w nim oraz kasy i cele handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, że nie jest w sumie dobrany do potrzeb osób o małych możliwościach zaczynania się.